יום שני, 21 בנובמבר 2011

רוחמה אברהם על העלאת גיל הפרישה לנשים: מונעים מהנשים להתקיים בכבוד

ועדת הכספים קיימה אתמול דיון בהצעת שר האוצר, יובל שטייניץ, להעלאת גי הפרישה לנשים מ-62 ל-64. במהלך הדיון הועלו התנגדויות רבות להצעה. ההצבעה על ההצעה נדחתה לשבוע הבא.


''


לדבריה של המשנה לנגיד בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, אמרה במהלך הדיון כי "גיל הפרישה לנשים כיום, העומד על 62, הוא נמוך בהשוואה בינלאומית. ברוב המוחלט של המדינות גיל הפרישה של נשים וגברים הוא זהה ובחלק גדול מהמדינות גיל הפרישה הוא 65. אצלנו קיים פער".

''

בתגובה, אמרה ח"כ רוחמה אברהם בלילא: "העלאת גיל הפרישה בעת הזו זו גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה". עוד הוסיפה אברהם, כי "עדיין יש קצוות לא סגורים. אין מענה למצב שאישה לא יכולה להמשיך לעבוד ומונעים ממנה זכאות לקצבאות, ולמעשה מונעים ממנה להתקיים בכבוד. גם הפערים בשכר בין נשים לגברים עדיין גבוהים. בנוסף, שוק העבודה עדיין מפלה נשים לרעה". אברהם קבלה על-כך ש"הקרן שהוקמה לפני 3 חודשים למקצועות שוחקים, טרם נקבעה רשימת המקצועות השוחקים".

''

בנוסף, הציגה ח"כ רוחמה אברהם את הטענה כי "אין לנשים בגילאים הללו עבודה. צריך תוכנית להסרת חסמים לתעסוקת נשים. מה קורה עם מקצועות שוחקים? התמונה לא הושלמה ויש פרטים חסרים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה