יום שני, 5 במרץ 2012

רוחמה אברהם על הקמת המועצה לביטחון תזונתי: סוף סוף המדינה לוקחת אחריות

רוחמה אברהם בכנס של השדולה לבטחון תזונתי רוחמה אברהם בכנס של השדולה לבטחון תזונתי

"הרחבת מפעל ההזנה לכלל בתי הספר בארץ תאפשר יצירתם של כ- 15,000 מקומות עבודה חדשים ומקומות עבודה אלה צריכים להיות מיועדים לעסקים מקומיים, קטנים ובינוניים", כך קובעת ח"כ רוחמה אברהם בלילא, יו"ר השדולה לבטחון תזונתי בכנסת.


בנאומה ,במסגרת יום המודעות לנושא הבטחון התזונתי שקיימה השדולה בשיתוף ארגונים חברתיים שונים, כמו "לתת", "לקט ישראל", "המוקד ומרכז המידע לבטחון תזונתי", שתי"ל, אג'יק, גוינט ישראל ועמותת "ידיד", ציינה אברהם-בלילא ש"למעלה ממיליון ושש מאות אלף אזרחים בישראל הם עניים,מתוכם 780 אלף ילדים".
בכנס, בו לקחו חלק נציגי הארגונים, הוצגו בפני חברי כנסת ומאות פעילים חברתיים נתונים על היקף תופעת הרעב בארץ, פתרונות אפשריים למיגורה וכן נבחנה גם שאלת אחריותה של המדינה לדאוג לבטחונם התזונתי של אזרחיה.

הרחבת מפעל ההזנה – מנוף לצמיחה תעסוקתית וחברתית 
מדו"ח שהוצג בכנס והוכן על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה, כי נכון להיום, אין ביכולת רשויות הרווחה במדינת ישראל לטפל בבעיית הבטחון התזונתי, הן מפאת מחסור בתקציבים והן נוכח העדר יכולת מקצועית לטפל בנזקקים, "מכאן" לדברי אברהם-בלילא "המסקנה היא ברורה וחד משמעית,שהקמת המועצה לביטחון תזונתי אותה יזמתי בחקיקה ראשית היא אחד המהלכים החשובים ביותר שנעשו. מאחר וסוף סוף המדינה לוקחת אחריות ומחויבת לטפל בסוגיה הקשה הזו."

לקריאת הפוסט במלואו - רוחמה אברהם בלילא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה